tisdag 17 mars 2009

Vårdcentralen och Milla

Gårdagen började med att Molly hadee bajsat igenom blöja och trosor, så mamma fick tvätta lakan för tredje dagen i rad. Efter det ringde jag till BVC och skulle pusha på dem lite. Vi fick en läkartid på VC klockan 13.20. DÅ ringde jag Milla och frågaade om hon ville ha besök innan VC. Ytterligare en gång som det var telepati mellan oss. Hon hade tänkt samma sak dagen innan, att hon skulle ringa igår och fråga om vi var hemma. Vi beslöt att Molly och jag skulle hämta upp Milla och sedan åka till MAXI. På vägen tog vi en sväng förbi ÖoB. Strosade runt lite i affärerna. Konstaterade att KICKS och Waynes Coffey har öppnat sedan jag var där senast. Händer allt lite grann där.
När vi var klara inne på Ica tyckte jag det tt det var lite långtid kvar tills vi skulle till VC, trots att jag tog fel på tid. Trodde det var 12.30 så jag var tidig fast vi hade varit i Ryd en vända och tagit hand om tvätten. När jag skulle plocka ut Molly ur bilen såg jag och kände att hon hade kräkts ner hela sig och bilstolen. Så nu måste jag se hur man får bort tyget på stolen. Det lär juh bli ett projekt som heter duga, men det måste jh gå för hur har tillverkarna annars tänkt sig att man ska göra rent den?? Träffade Mia och vi hade sällskap til VC. Satt och väntade lite tills jag fick reda på att det var 13.20. Då gick vi en promenad. Mia var snäll och åkte till Ryd för att hämta rena kläder till Molly när vi var inne hos läkaren.

Läkaren kollade hals, öron och lyssnade på lungorna. Hittade inget, s han konstaterade bara att barn blir sjuka hos dagmamman. Det köper jag inte för Molly är aldrig sjuk annars. Hon har inte varit förkyld en enda gång sedan hon började hos dagmamman. Hon har nog haft två små förkylingar sedan hon föddes. Det måste vara något annat än virs. Jag gick över till Pauline på BVC och hon sa att det förmodligen var virus om han sa det. Hon skulle iaf höra av sig om några dagar för att höra hur Molly mår. Funderar starkt över att åka upp till Skellefteå medhenne för att se om det blir bättre. Isf kan det fortfarande vara katterna (testet visade ingen allergi), byggdammet eller vad som helst. Hon behöver miljöombyte oavsett vad de säger!

Efter VC gick vi upp till Milla och åt middag. Köttbullar och mos. Sedan kom Mia och Theo och jag blev bebissjuk igen!!! Mia du får låna ut honom en helg eller något! STannade där till klockan var 17. När vi kom hem var det marscch pannkaka i säng för Molly. Hon hade inte sovit något på hela dagen. På kvällen pusslade jag lite innan Jörgen och jag tittade på "Snoken". Den gamla deckarserien sedan 80-talet. Kommer någon ihåg? Han hade nen hund som hette Tubbe och han spelades av den kända hunden Turbo.

Sedan var dagen slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar