måndag 9 mars 2009

Flytta och REA

Väntar på att Jörgen sa komma hem. Han hjälper en arbetskamrat att flytta så han borde komma snart. De skulle vara klara till 14.00 sa de.

Åhh vad det är roligt att flytta! Jag ser det som att ta ommöblering ett steg längre... När jag bodde hemma kunde jag möblera om varje månad m det var så. Det var ju iofs bra för då blev det juh att man dammsög där man inte kommer åt annars som bakom bokhyllor och liknande. Oftast var det jag och Sofie som gjorde det. Senare när jag flyttade hemifrån fick Jörgen slita för min skull! Ha ha ha. En gång fick jag honom att möblera om min etta klockan 00.00 en natt. Vi var nog inte klara förren klockan var närmare 02.30. Vad snäll du var älskling. Allt för min skull! Roligt hade vi iaf.
Vi två har flyttat väldigt många gånger under våra snart fem år tillsammans. Det har blivit 5 olika ställen under årens lopp. Fast nu bor vi kvar ett bra tag iaf. Man kan ju inte flytta hur som helst när man har köpt något, det går juh an när man har hyresrätt!


Nu får han komma hem för jag är hungrig nu! Molly sover så skönt just nu. Hon var trött för vi har hunnit med en repa på stan idag också. Jörgen släppte av oss i stan när han åkte förut. Då gick vi upp till ICYou och pratade lite med min fd. arbetskompisar. Det var jättetrevligt. Molly var överlycklig för Klas bjöd på bulle! Då var hennes dag gjord... handlade lite på Willys innan vi gick runt och kollade efter en vårjacka till Molly. Hittade ingen men då har jag inte varit på Änglar och Stjärnor och PoP än. Eller jo jag hittade en och den var på REA... skitbra om det hade varit i rätt storlek förstås. Får kolla lite på Internet också. Kan juh finnas en fin där. Jag är ute efter en skaljacka med fleecefoder i som man kan ta av senare i vår. Något tips?!


Har vikt lite tvätt också. Alltid lika roligt när det är fullt i garderoben och man kan ta på sig sina favoritkläder igen. Annars är juh alltid de slut/borta, men nu finns dom igen!


Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Kul med ny blogg!! Hur e de? Måste få komma och hälsa på er i nya huset snart :)

    SvaraRadera
  2. Ja det har nog svårt i alla tider att bestämma var soffan ska stå

    PappaJan

    SvaraRadera