tisdag 10 mars 2009

Ärenden och hårfärgning?

Idag har det varit en sådan där dag som man uträttar massa ärenden på och får allting fixat som behöver göras för stunden iaf. Dagen började med att vi åkte em till Jörgens mamma och han duschade. Efter det så åkte vi vidare tillsammans med svärmor först till Coop och sedan till Thorsells vitvaror för vi skulle ha en avloppsslang och platta till diskmaskinemn. Coop hade inte det vi sökte så vi åkte till det senare stället. Där fick vi det vi skulle ha och en slangklämma, och snälla svärmor betalade kalaset. Tack så mycket! Just det innan allt det åkte vi till ICyou för Axel ringde när vi var på Trängen och sa att arbetsintyget var fel så jag skulle komma upp och hämt ett nytt. Det gjorde vi först. Det tog lite tid för det var lite krångligt. Dessutom pratade jag ju med alla gamla arbetskamrater också.
När detta var klart var hela familjen på Hentorps vårdcentral. Jag följde med Molly till provtagningen för de ska kolla om hon är allergisk mot kattskrällena. Jörgen gick bort till BVC och skulle prata med Pauline om att utslagen spridit sig. Hon skulle skriva ut en ny kortisonsalva. Hoppas den funkar nu!
Jag har även postat mina Metallpapper och två utav Traderapaketen också.
När vi kom hem åt vi lunch hela familjen och Molly gick och la sig. Kan ni tänka, min älskling sov i 3 timmar. Fick väcka henne till middagen klockan 16.40. Då hade Mollys farmor och farfar kommit för diskmaskinen skulle lagas. Nu funkar det!!!! Yippie!!!!
Nu har de gått hem och kvar lämnade de en halv bullkrans! Mumsigt värre. Jag älskar bullar det vet nog alla. =) Hade tänkt åka till älsklingsMilla och färga håret men orkade inte efter denna fullspäckade dag så jag ska åka dit imorgon istället. Då blir jag mig själv igen, äntligen, plus att jag får en dag för mig själv. Utan barn, det var en hel evighet sedan. Vi har juh inte den lyxen att så fort vi ska göra något eller är lite trötta på Molly, när hon är som värst, kunna lämpa över henne på våra föräldrar som många andra kan! Fast imorgon ska Jörgen ha Molly så jag kan fixa lite själv. Ska bli så skönt. Jag har nog haft tio ggr på 19 månader (om man inte räknar jobb då) som jag inte har haft barn med mig och man börjar känna av det nu. så får jag bara en eftermiddag så blir jag överlycklig. HiHi och det får jag. Sen kan jag köra lika mycket till... utan barnvakt!

Nu ska jag försöka få Jörgen att slita sig från TV-spelet så vi kan kolla på TV eller något annat ihop!

Morsning korsning!


5 kommentarer:

  1. Skönt med barnfria dagar :)
    Hoppas håret blir bra!
    Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till diskmaskinen som fungerar

    SvaraRadera
  3. absolut måste vi klämma in ett besök... hur har ni det i helgen uppbokade?? hur har de gått för lilla molly?? fått reda på om de är allergi?? jag tänkte på de å glömde säga d epå maxi att atopiskt eksem å pälsdjursallergi hänger ihop (om ni inte redan visste det) har man de ena så har man till 100% oxå de andra... hoppas på de bästa för lilla mollisen... ha debäst pusssis

    SvaraRadera
  4. Heej! Hoppas allt är bra! Tänkte bara säga att ni är jättevälkomna hit och fira Oliwer om ni har tid och lust.. Det är lite öppet hus för våra kompisar som vill fira oliwer på torsdag och fredag efter klockan 18 :) Tårta kommer finnas..hehe! Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej! Japp de är socionom som jag läser! :)

    SvaraRadera