lördag 14 mars 2009

Gårdagen och egentid

Gårdagen blev inte riktigt som planerad men den blev bra iaf. Hela familjen steg upp tidigt som jag skrev i förra inlägget. Fick ett sms från Milla som skrev att hon kunde färga mitt hår eftersom hon började jobba 15.00. Innan jag åkte till Milla fick jag vänta på Jörgen och Jonas för de hade gått en kortare promenad för att få Elliott att somna. Molly sov redan i sin säng som vi kunde inte följa med. Fast när de kom åkte jag direkt till Milla. Måste ta chansen när den bjuds!
Konstigt, men jag tror att jag och Milla har telepatisk förmåga eller något liknande. Varje gång hon ringer eller skickar meddelande så känner jag det på mig och riktigt väntar på att det ska komma. Det har t.o.m hänt att jag har tyckt mig höra att det ringer men det är precis innan det gör det så jag hinner bara leta upp telefonen så ringer det i näven på mig. Det är vänskap det! Hahaha

Håret blev jättebra. Det räckte inte med en förpackning som vi trodde men det gör inget för det ser ut som jag har slingor och det blev jättebra. Tack älskling!! Får se om du tagit dig in och läser min blogg nu när du har fått adressen och jag skriver om dig!! Boka biblet nu! Vill inte missa det en gång till... Du och jag älskling, och en flaska Tequila! Då lär vi ha skoj du. Det vill jag lova...
Var ju bara tvungen att kika in en sväng till Mia, Tobbe och Theo också innan jag gick upp till Milla. Är så bebissjuk nu så det finns inte. Jag fick byta en blöja och ge en flaska vällin! Jättemysigt. Kommer knappt ihåg när vi gav Molly så lite välling åt gången. Nu skulle hon bli jättearg om hon fick så lite.

Efter att jag kom hem från Milla lagade jag fiskgratäng och pojkarna och barnen. Den var uppskattad! Gick åt nästan en hel jätteform. På kvällen så åkte vi till Anton och Eve. Deras son Oliwer fyllde år den 12 mars. Vi hade köpt en ökenjeep i hårdplast till honom som han kan ha i sandlådan. Det var trevlgt på kalaset men vi åkte hem tidigt, lagom till "Så ska det låta" började. Inte pga TV:n utan för att Molly var så övertrött. Hon hade inte sovit många minuter på dagen och inte ätit heller. Allt pga tänder som kommer. Nu kommer tand nr. 14 och 15. Snart har hon alla. Det är nog 17 mjölktänder man får.
Det var fler än Molly som var trötta. Jag somnade på soffan senare på kvällen. Jörgen vet jag inte för han skulle kolla på Matrix tror jag när jag gick och la mig.

I början av inlägget så satt jag för mig själv i källaren, för de andra sov. Det var skönt med lite egentid, men när jag kom till hårfärgningen som äntligen blev av så ville Molly komma upp, så nu ska vi se om vi kan hitta på något att göra. Finns inte så mycket att göra klockan nio på morgonen.

2 kommentarer:

  1. haha du gick i rätt tid igår, efter att du gått hade theo ett bajs och kiss kalas utan dess like på skötbordet, de bara sprutade åt alla håll :) ses ikväll!

    SvaraRadera
  2. Hihi äslklingen min klart det är telepati:)
    Vänskap forever darling:) Du e Millas älskling always hihihi.Nu kan folk undra haha.Jupp älskar dig Mandis.Puss ses snart igen hoppas jag:):)

    SvaraRadera