söndag 8 mars 2009

TV-diskution och gnäll

God morgon alla få läsare!

Egentligen är det väl ingen idé att skriva när det är så lite personer som läser men det är roligt och man kan ventilera sig lite. Det är ju bra när man är ensam hemma på dagarna, men nästa vecka ska vi mysa hela familjen tillsammans för då är min stora älskling ledig! Ska bli så roligt. Ska försöka lura med gubben ut på promenader i den fina våren som inte vill visa sig. Vi får hoppas att den kommer i veckan så vi kan vara ut och busa, promenera och bara njuta.

Just nu leker Molly i gillestugan och titta på Disney toon chanel. Fast jag tror inte hon tittar så mycket på TV utan springer runt hela tiden och gapar som en papegoja "Mamma Mamma". Hon tycker nog jag är lite tråkig som uppdaterar er om vad som försegår (stavning?) på Fredrikbergsvägen. Jag försöker få henne att titta på TV, fast jag vet att många är emot attt barn ska titta på TV, men jag tycker faktiskt TV är bra för barn i viss mängd förstås. De lär sig väldigt mycket på att lyssna iaf om de inte tittar så aktivt. Speciellt efter som Molly inte pratar så mycket. Vi försöker prata med henne hela tiden oh hon förstår nästan det mesta så det är inget fel på hennes förstång men hon är väl inte mogen för att börja prata än bara. Jag var nästan fyra år när jag pratadeordentligt. Dessutom efter som Molly aldrig får ro i kroppen och sitter still i mer än 10 sekunder i stöten så kanske hon skulle behöva hitta något som är roligt och får henne att sitta still så jag kämpar med TV:n. Ni får säga vad ni vill, ni som kallar er barnexperter! Jag kan ju bara gå tillbaka till mig själv. Nu kommer jag inte ihåg hur det var när jag ar mindre men efter att man kunde läsa så tittade jag mycket på textade amerikanska program och då lärde jag meig mycket engelska även om det var mycket amerikansk slang. Det hade man ju väldigt nytta utav i skolan senare, man hade ju mycket gratispluggande om man säger så.

Senare får vi se om vi åker till badet. Kanske sparar badet till senare veckan när Milla är ledig. Då är det säkert mindre folk i bassängerna också eftersom alla jobbar. Det är så kul att kunna göra en massa saker med Molly. Mycket roligare än när jag var mammaledig för nu känns det som man får något tillbaka. Molly uppskattar det mer också eftersom hon är medveten på ett annatsätt och man kan prata med henne också. Det är inte så ensamt att gå hemma.
Jag har iaf bestämt mig för att om det blir något fler barn i framtiden, vilket jag hoppas så innerligt, ska jag inte varahemma så länge som jag var med Molly utan spara lite dagar tills hon eller han är lite äldre. Ungefär som Molly är nu! Det är så underbart att få vara hemma lite nu.

Hur mår jag idag då? Ser att de flesta som skriver blogg gnäller för hur dåligt de mår! Jag får väl inte vara sämre då.Hoppas det är någon som tycker synd om mig för det är ju hela vitsen med att säga hur sjuk man är. Eller hur?! Ni får bli arga men jag tycker det iaf. Man gnäller bara för att få uppmärksamhet och att andra ska tycka synd om en.
Jag är förkyld. Näsan rinner, ont i halsen och nyser så förjordat mycket. Så! Jag dör inte så nu behöver jag inte gå in mer på det!

Nu ska jag jaga Molly som springer upp och känner jag henne går hon antingen till kylen eller toaletten. Bäst jag hämtar henne!

Mors!


Egobild

1 kommentar:

  1. Du kanske ska lura med jörgen på en skidtur på 12km med Molly i ryggsäcken

    SvaraRadera