söndag 15 mars 2009

Kräks och ljus

Idag vaknade jag 09.45 utav Molly. Hon hade sovit ända tills dess utan att få välling på morgonen. Tänkte inte mer på det utan var glad att jag hade fått sovmorgon. Gick in till henne och såg att det var välling i hela sängen för hon hade inte ätit upp flaskan hon fick igår. Det visade sig vara kräks senare. Ringde Jörgens mamma och frågade om vi fick komma och låa duschen för Molly hade badat i välling. Det gick bra så vi tog på oss och åte direkt. För varken jag eller Molly ville att hon skulle gå runt med massa välling i håret. Hon var så kladdig att det såg ut som hon hade tre dagar gammalt vax i håret. Det stog kvar som man styrde det.
Molly duschade och sedan gick vi en promenad. Handlade litepå Ica Norrmalm och gick hem till Prytz igen. Där vankades det lunch för Molly och fika till oss andra. Molly fick en bulle till efterätt och det var lite apelsin i. Hon blev röd i ansiktet som vanligt när det är något som hon inte brukar äta, så det är väl någon form av allergi där med. Väntar på provsvaren nu för att få reda på om det är katt. Det verkarinte bättre än att hon utvecklat allergi inom livsmedel också. Vi får se. Håll tummarna för min älskling nu allihop!

Nu är vi hemma och jag har bytt i sängen. Sängkläderna var ju nerkräkta också. Nu sover Molly som en slagen hjälte, Jörgen spelar TV-spel och jag bloggar. På bordet brinner det ljus. Jättemysigt när det är tyst och ljus tända. Borde man göra oftare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar