måndag 9 mars 2009

Fika och kläder!

I eftermiddag har hela klanen Prytz varit här. Det var svärmor, svärfar och Jörgens syster Sara med kille och son. Vi fikade och barnen lekte. Det var så roligt för så fort de kom in och tagit av Casper hans kläder skulle Moly ha på sig dem. Hon provade nog dem sina egna och Saras kläder. Roligast var nog Caspers. Det är alltid andras saker som är roligast, men det är väl så för oss också, man ledsnar på det man ser varje dag. Molly älskar verkligen kläder. hon blir överlycklig när hon får välja vilken klänning hon ska ha på dagen. Då får man lyfta upp henne i jämnhöjd med hennes stång i garderoben och då väljer hon. Man kan ju tro att hon bara tar första bästa men så är inte fallet utan hon bläddra precis som vi vuxna gör när vi väljer kläder. Tillslut hittar hon den hon vill ha. Hon är en väldigt bestämd ung dam! Sedan när hon fått på sig kläderna så går hon till spegeln ochdansarlite och klappar sig på magen. Allra helst ska hon ha handväskan sin också på armen. Då är hon extra fin. Kan tänka mig att hon blir en riktigt utklädnadstjej när hon blir lite större och senare när hon är tonåring en klädfreak till skillnad från mamma. Jag tar det jag tycker är bekvämt. Det får ju itne se ut hur som helst men jag anstränger mig inte och är fånfäng och gör det till dagens svåra dilemma. Vad ska jag ha på mig? Har jag tillräckligt mycket puder? Mascara? Nä fy för ytlighet!!! Det kan väl vara roligt att piffa till sig men man behöver inte gå upp i det helt och hållet. Det finns bättre saker att lägga sin energi på!
Iaf när svärfar var här kollade han och Jörgen på diskmaskinen och beslutade att vi ska åka till Coop och kolla efter reservdelar. Finns det inte där skulle vi till något annat ställe. Fy så tråkigt med sånt, men välbehövligt, så man får finna sig i det.
Senare etfter fikat skulle Molly prompt gå ut... i Caspers kläder!

Mollys utstyrsel:

  • Caspers en lite för liten mössa GRÅ/VIT/BLÅ
  • Mollys stickade kofta VIT
  • Caspers väldigt tajta jacka RÖD/BLÅ/VIT (Observera Casper är 8 månader yngre)
  • Caspers SVARTA vantar
  • Mollys byxor CHOCKROSA
  • Mollys LILA/ROSA stövlar
  • Barfota i stövlarna dessutom

Hon hade roligt iaf när hon sprang runt i trädgården och lekte i sandlådan och "ansade" (läs torterade) mammas rabatt.

Ikväll har jag fixat Spotify på min dator. Vilket bra program! Allt finns ju nästan och mer lär det komma. Riktigt nöjd faktiskt. Har någon hört hur det går för Pirate Bay?

Hade!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att Spotify är ett kanonprogram.
    Ansa rabatterna kommer nog från mammans DNA

    PappaJan

    SvaraRadera