lördag 7 mars 2009

Arbetslös och ny blogg!

Hejsan!

Nu har jag en ny blogg för jag var inte så nöjd med den andra. Det sker med spänd förväntan att jag skriver för man vet aldrig när jag ledsnar på det. Förhoppningsvis inte lika fort den här gången. Det har varit endel personer som haar sagt att de saknar minblogg men jag förstår inte varför för jag tycker inte att jag skrev så mycket intressant i den, men jag ska göra mitt bästa för att tillmötesgå mina få läsare!
Anledningen till att jag slutade var nog bristande intresse och framförallt tid. Jag hade inte tid att skriv när jag jobbade och när jag kom hem ville jag umgås med min dotter Molly så mycket det bara gick innan hon gick och la sig för natten vilket brukar var mellan 17.30 och 18.00. När hon sov var det mycket annat som lockade, som TV:n och ansiktsboken förstr. Ja! Jag erkänner jag är en facebook-nörd... inget att sticka under stolen med.

Nu däremot är jag arbetssökande igen eller som det så fint kallas utåt, mitt emellan två jobb!
Jag känner det som jag är mammaledig igen förutom att pengarna kommer från IF Metalls a-kassa istället för försäkringskassan. Jag har till och med hunnit med att springa på stan tre gånger sedan i onsdags. Jag har klämt imig en fika dessutom på stan precis som alla föräldralediga mammor brukar göra. Så jag ser mig själv som mamma och inte arbetslös för det låter så negativt! Måste se det från den ljusa sidan. Jag hinner träffa Molly hela dagarna numera. Vi går på promenader, leker och ritar.

Nu sover min älskling men hn vaknar så många gånger och avbryter sin sömn så hon sover inte så jättebra numera så hon är så trött på dagarna. Allt pga hennes hemska hosta. Hoppas att det där allergitestet vi ska göra ger ett utslag så vi vet vad det är som spökar. Jag tror det är våra katter som är orsaken. Hon har även fruktansvärda utslag på benen, ända från låret ner till foten nu. Det sprider sig fast vi smörjar med kortisonsalva varje kväll. Hon har tom lite på händerna nu också. ynd om min lilla tjej men hon är så duktig så hon gnäller inte i onödan och säger inget när vi smörjarna fast jag vet att det svider jättemycket. Det hettar eller bränner som i huden. Hon kliar sig på utsalgen också så nu måste jag skura sängen för det är blod på den.

Sen jag gick hem från jobbet i tisdags så har jag funderat på vad jag vill göra med mitt liv. Ena funderingen jag har är att ta ett kvällsjobb som jag kan sköta hemifrån och sedan plugga på dagarna och isf till undersköterska eller läkarsekreterare. En annan jag har är att bara jobba och sparar pluggandet tills Molly är lite äldre. Vad tycker ni? Kan ni råda mig?
Jag kommer inte så lång i tankarna för vi har gubbar som springer i huset hela dagarna på veckorna för vi renoverar badrummet. Ska bli så fint. Kommer att påminna om en gammal båt och trädäck. Längtar för nu har vi ingen dusch så vi får låna utav de flesta vi känner och det känns lite dumt.

Just det mitt i allt detta har våran j*vla diskmaskin havererat! Precis vad vi ehöve. Jag som ville ha en ny tvättmaskin och tumlare till nya badrummet. Tro det eller ej men jag tycker om att tvätta. Fast nu får vi kanske köpa diskmaskin istället för det är viktigare. vi har ju faktiskt tvättmaskin!

Tänkte föra över lite söta bilder på Molly i sin vagn idag med hittar inte kabeln melln telefon och dator! Henke HJÄLP!!! Jag får låna din imorgon när vi åker till badhuset. Jag lägger in någon annan bild istället. De andra kommer imorgon!

Puss allihopa!

Ps: Imorgon ska jag och Molly träffa min älsklingsmilla! Längtar så. Älskar dig så mycket gumman. Vet inte vad jag skulle göra utan dig! Din för alltid! Ds.




1 kommentar:

  1. hej hopp, ny blogg där ser man hoppas du bloggar ordentligt nu :) sorry att vi inte hört av oss men vi har varit helt slut eftersom våran lille klump ändrat på dygnet å dessutom har magknip utan desslike på kvällarna trots att vi provat alla knep, men bara å bita i... varför har du slutat jobba??? ha d ebäst kramar mia å theo å tobbe :)

    SvaraRadera