onsdag 11 mars 2009

Informationsmöte och hårfärg?

Det är nog inte tänkt att jag ska färga håret alls ser det ut som. När jag vaknade i morse hade jag fått ett meddelande från Milla om att hon inte kunde så då ringde jag Sara och frågade om hn kunde färga håret på mig. Det kunde hon!
Jag gjorde i ordning mig för att åka på Infomötet på arbetsförmedlingen men innan det hade jag fixat alla papper som skulle verifieras. Det blev en hel del! Förresten så var det världens tråkigaste möte. Gick typ ut på att lära sig hurman hitta på arbetsförmedlingens hemsida. Har man bara lite sunt förnuft och är läskunnig så hittar man ju allt man söker! Sen finns det ju sådana personer som inte kan Internet men då ska de ju inte gå på ett sådant möte utan en DATAKURS! Efter mötet skulle jag visa upp mina intyg och handlingar och det tog ju en hel evighet! En person kunde ta emot idag och det var inte den snabbaste arbetaren heller. Fick vänta i 30 minuter på att de skulle skifta till mitt nummer. och jag hade numret efter den som var när jag tog nummerlappen. Tempo!!! Eller mer folk kanske? Skärpning arbetsförmedlingen...
Har även hämtat ut en ny salva till Molly, hoppas den funkar bättre. Provade den ikväll och den var mycket lättare att använda. Den var lite våtare än den andra. Håll tummarna nu allihopa att min lilla älsklings ben blir bättre. Såg att hon hade lite plitor på ryggen nu också. Förmodligen är det vanliga plitor som inte går över i det hon har på benen.

Det blev ingen hårfärgning idag igen... Sara var sjuk! Jörgens erbjöd sig att färga håret på mig men jag är inte så sugen på att skölja ut det i köket. Rädd om mitt fina kök! Har aldrig haft ett sådant fint kök... men jag vill ju så gärna färga håret så min älskling skulle lösa problemet sa han.
Vet inte vad jag ska göra nu men jag hittar nog på något... som vanligt! Förresten Mia, vi vill gärna träffa er i helgen. Samma sak till dig Eve vi kommer gärna och firar Oliwer,men vi vet ju inte var ni bor. Det är bäst du pratar med Jörgen om det för jag hittar inte där ute i skogen. =D


Tack och hej leverpastej!


3 kommentarer:

  1. haha okeej :) inte lätt att hitta här ute ;) slå en signal om ni kommer förbi så ska jag vägleda er! kramen

    SvaraRadera
  2. Jag kan hjälpa dig? ;) Ifall du vill? :)

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Japp de är socionom jag läser till! kram

    SvaraRadera