tisdag 7 april 2009

Vår och trädgårdspyssel

Idag har Molly varit hos Ann-Britt precis som igår. Ann-Britt saknade Molly, eftersom hon inte varit där på nästan en månad, så hon ville att Molly skulle komma fast hon var ledig. Jätteroligt för Molly. Hon har saknat att leka med andra barn. Det märker man på henne när man är ute och går. När man går förbi andra barn så tittar hon så och pekar. Man får nästan lite dåligt samvete att man håller henne ifrån dagmamman och dagbarnen men det är ju för hennes egen skull. Hon är juh så trött av allergierna eller vad det nu är.

Förresten så har vi varit på hus med Molly. De tror det beror på födoämnesallergi. Isf äggprotein och äggvita. Hoppas verkligen inte att det är det för det finns det i nästan allt. Naturligtvis hoppas jag attdet inte är något men om jag måste välja och vara lite självisk, så ser jag hellre att det är laktos för det är jag så van vid sedan min lillebror var liten. Bye the way så kommer han imorgon.

Idag har det varit väldigt fint väder. Hade nog varit väldigt varmt om det inte hade blåst så in i jorden mycket! Hoppas att vindarnaa avtar till påsk, för då vill vi ha fint väder så vi kan sittaa ute och äta! Eftersom det var så fint väder och Molly ändå var hos dagmamman så passade jag på att städa trädgården. Eller rättare sagt vår lilla rastgård. Rensade ogräs och luckrade upp jorden i rabatterna och krattade gräsmattan på alla löv från höstas som kom efter krattningen då. Sopade även terassen, pga att Molly inte kan hålla sanden i sandlådan!


Vidare så har vi haft städbolag här som har städat två utav tre pln i vårt hus! Alltid trevligt men extra trevligt innan påsk. Detta innebär att badrummet är så gott som färdigt. Lite krokar och badkaret ska på plats bara. Äntligen!!! Har bara tagit sex veckor och de lovade att det skulle ta tre. Nu ska jag iaf duscha imorgon i min egen dush. Bäst att passa på innan badkaret kommer på plats. Tycker inte om badkar, men vi ska ha kvar det tills vi har köpt en sådan där dusch med ångbastu i. Så får Molly bada lite också för det tycker hon är roligt. Det finns duschar med extra hög kant så små barn kan bada i duschen också. Funderar på om man ska ta en sådan när det blir dags. Vi är ju unga så vi kan ju kliva...

Nä nu ska jag kolla på TV tänkte jag! Ha det så bra mina underbara läsare, vilka ni nu är. Kan ni inte skriva en rad så man vet vilka ni är?!

PÖSS

Ps: Bilder kommer så småningom på trädgård och badrum!

2 kommentarer:

  1. Kul att trädgårdsintresset går i arv till dig från mig. Lycka till med rastgården.

    SvaraRadera
  2. Mig vet du ju redan om ;)

    SvaraRadera