söndag 19 april 2009

Sova eller Surfa?

Funderar starkt på om jag ska lägga mig?! Börjar svida lite i ögonen och jag måste upp tidigt imorgon och städa ifall mormor och morfar ska komma direkt efter städningen i Hasslum. För er som inte vet, Hasslum är en liten stadsdel i Skövde och vi ska städa min gammelfasters hus för hon avled 20 mars i år. Ska vara där vid tiotiden och vi håller väl på i fyra timmar. Tycker det är riktigt roligt att sortera, slänga, gallra och städa! Synd bara att det ska vara just ett dödsbo! Det blir iaf väldigt mycket till Gengåvan, second hand och mycket släng. Har sett ett gammalt skåp/chifongé (stavning?) som jag skulle vilja ha. Hoppas inte mina mostrar eller morbror vill ha den för isf ska den slängas och då är det fritt fram för mig! =) Tänkte skrapa den och måla den blå i sommar. Sedan ska den stå i gästrummet när det är klart. Hoppas vi hittar nyckeln imorgon bara så vi kan öppna skrivbordslocket. Lådorna är olåsta men det kan ju finnas mycket gammalt roligt i skrivbordet. Det kanske till och med finns lönnfack?! Sånt är spännande tycker jag! Håll tummarna för mig imorgon nu! Vill verkligen ha det skåpet. Det är ett sådant där gammalt bra linneskåp typ med djupa tunga lådor. Det var dessutom i väldigt fint skick bortsett från att färgen är bortskavd.

Nä nu ska jag lägga mig. Nu har jag bestämt mig. Det är ju en morgondag också!

God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar