söndag 19 april 2009

Antikmässa och bärgningsbil

Idag har det varit en lång dag. Började med att vi åkte till Skokanonen och köpte fina sandaler till våran våriga tjej. Efter det plockade vi upp Mollys farmor och farfar och besökte antikmässan i Skara. Hittade lite fina kristallskålar att ha i vårat gamla skåp som kommer från min mormor och morfar. Vi köpte dem dock inte pga att vi har huliganer i form av både katter och barn. Får vänta några år till. Dessutom var de lite väl dyr för våran ekonomi just nu. Får bli att gå på loppis och hitta några fina där folk inte har en aning om vad de är värda!
Efter mässan åkte vi vidare till Jörgens bror Nicklas och hans tjej Louise. Där fick vi fika och Molly fick springa lite ute och busa med vovvarna.

Ikväll har vi åkt lite i stan och handlat blomjord på MAXI. Imorgon ska jag hjälpa mormor och mina två mostrar med att rensa ur ett dödsbo efter min gammelfaster. Efter det så kanske mormor och morfar kommer hit och fikar. Mormor hade nämligen förärat mig med 10 penséer som vi ska plantera imorgon. Därav jorden.
Nu senare i kväll eller i natt kanske jag ska säga har jag åkt bärgningsbil med Andreas. Det var roligt. Hoppas han tar med mig någon fler gång och att jag får vara med när de är utryckning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar