fredag 24 april 2009

Glömska och rättning

Glömde säga att vi köpte en vattenkanna och sopsäckar också på MAXI. Dessutom har vi fått en grep, kratta och spade utav Birgitta och spade, kratta och sekatör till rabatterna utav min mormor. Visserligen från dödsboet men spelar juh ingen roll. Funkar lika bra ändå trots avskavd färg! Nu har vi det mesta vi behöver utom gräsklippare. Måste köpa en snarast. Gräset är långt nu!

Vi har även öppnat upp väggen i förrådet nu! Och det var goda nyheter! Det är bara att börja riva... ingen ventilation bakom luckan! Förstår inte vad de har haft ventilen till som sitter på väggen bara. Hm... tål att funderas på. Fast skitsamma för här ska det rivas... ner med skiten bara!!! Ska bli skönt att få iordning. Sedan är det bara färg och tapet som ska på plats i sommar. Sedan är huset i tipptopp. Projekt på framtiden är att byta alla innerdörrar, ytterdörren, fönsterbrädor, lister och kakla lilla toan. Fast som sagt... det är projekt förlagt på framtiden!

Före

Efter


2 kommentarer:

  1. Jaa mitt liv är inte så spännande..jobbar just nu på macken i skehamn, men vi har planer på utökning i familjen snart så då blir det och vara ledig ett tag =) men skvallra inte till min far (min chef alltså) han blir så arg då..haha)..annars är jag mest hemma med familjen, men det är trevligt det också..=) själv då?

    SvaraRadera
  2. Hej :D
    varit dit någon snabbis, killens familj bor där. men jag har inte hunnit se så mkt av staden. då det blivit att vi umgåtts med dom när vi varit ner, har ju varit en bit från skeå och ner dit.
    allt väl? kram Bea

    SvaraRadera